sunnuntai 15. marraskuuta 2015

Siisti kotiäitilook pyörätuoliin

How do I look? No miten sen nyt sanoisi...Pukeutumistyylini on hyvin pelkistetty, hieman sporttinen ja ennen kaikkea rento, mikä tarkoittaa yleensä vain mustia Vilan luotto-leggareita ja pitkähihaista t-paitaa. Tämä rento kotiäitilook nopeasti sutaistulla ponihännällä on kaikesta huolimatta äärimmäisen monipuolinen, koska sama tyyli sopii kotona hääräilyyn, kauppareissuille, A-murun balettiharkkoihin, fysioterapiaan tai vaikka rautapersematkailuun! Mukavuus ja helppous ovat siis pukeutumistyylini tärkeimpiä ominaisuuksia. 

Pyöris tuo luonnollisesti oman haasteensa pukeutumiseen ja se onkin osasyynä valitsemaani mukavuudenhaluiseen ja helppoon tyyliin. En ole kuitenkaan täysin tyytyväinen pukeutumistyyliini, vaan se kaipaisi pientä siistimistä ja ripauksen aikuisuutta. Katselen aina ihaillen bloggaajien asupostauksia ja asukokonaisuuden jokaista harkittua yksityiskohtaa, mutta pyöris aiheuttaa jonkin verran rajoituksia vaatteiden valinnoissa. Jokaisen valitsemani vaatekappaleen pitää olla helposti puettavissa ja riisuttavissa, joten olen hyvästellyt klassiset kauluspaidat jo kauan sitten - liikaa käsityötä napittamisessa! Vaatteet eivät saa myöskään rajoittaa liikkumistani eli koon pitää olla juuri oikea. Vaate saa olla ennemmin hieman iso kuin pieni, ettei se kiristä ja rajoita käsien liikettä kelatessa. Myös kangasmateriaalien pitää olla  miellyttäviä, eivätkä ne saa aiheuttaa painaumia, jonka vuoksi suosin lähes ihonmyötäisiä ja joustavia materiaaleja varsinkin hosujen kohdalla. Aidot farkut ovat jääneet aikoja sitten kauppojen hyllyille vaihtuen farkkuleggareihin, samoin lyhyet hameet tai rakastamani pitkät neuletakit. 

Apua orastavaan vaatekriisiini sain House Of Brandonilta, kun sain valita vaatteet siistimpään kotiäitilookkiin, joka sopii myös pyörätuoliin. Huomioin valinnoissa siistimmän lookin lisäksi mukavuuden, puettavuuden, käytännöllisyyden ja materiaalit. Valitsin House on Brandonin valikoimasta itselleni Vero Modan tunikan, Vilan legginsit sekä asusteeksi Piecesin tummansinisen kuviollisen tuubihuivin. (Linkissä sama huivi valkoisena.)



Tunikat ovat pyörätuolipukeutumisessa erittäin hyviä niiden helppouden ja monikäyttöisyyden vuoksi. Tämä Vero Modan raidallinen tunika on ihanan arkinen ja tavallinen, juuri sellainen mistä pidän, mutta asusteilla, kuten valitsemallani Piecesin tuubihuivilla tai koruilla rento kotiäitilook muuttuu hetkessä siistimmäksi ja hieman hienostuneemmaksi. Valitsemani Vilan leggarit ovat jo aikoja sitten äärimmäisen hyväksi todetut ja niitä löytyy minulta useampi kappale ennestään. Ne ovat miellyttävää materiaalia ja istuvat hyvin eivätkä aiheuta lainkaan painaumia sukkahousumaisen materiaalinsa vuoksi. Pidin tästä asukoknaisuudesta kovasti ja luulen, että tästä tuleekin minun luottoasuni arkeen ja vähän muuhunkin!

Kannattaa kurkata House Of Brandonin sivuilta ideoita ja inspiraatiota vaikka alkavaan pikkujoulukauteen! ;)

♥: Selina



Millainen on teidän luottoasunne?

*Postaus toteutettu yhteistyössä House Of Brandonin kanssa. Tunika, leggarit ja tuubihuivi saatu blogiyhteistyön kautta.

30 kommenttia:

  1. Tykkään! Sopis munkin tyyliin :) Eniten mua näkee varmaan mustat pillifarkut jalassa ja joku rento pitkähihanen paita päällä. Nyt oon kyllä aivan rakastunut mun uuteen noshin tunikaan ja pitäis hommata toinenkin tunika kun ostin niiin mageet sukkahousutkin :D Oon hävittänyt mun kaikki vanhat tunikat/pitkät paidat kun pidin niitä raskaana ollessa ja jotenkin niitä ei sitten huvittanut käyttää enää.. Nyt mä taidan olla taas valmis tunikoille :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Varmasti sopisi! :) Voi minäkin haaveilen sellaisesta Noshin mustavalkoraitaisesta tunikasta. Siinä on muistaakseni taskutkin. Puhutaankohan nyt samasta tunikasta? ;)

      Poista
  2. Mun lemppari asu on ehdottomasti tunika ja legginsit. Olen saanut kuulla useasti vaatteistani, mutta en välitä. Minulle on tärkeintä mukavuus.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihana asu!:) pitää kysyä noista vilan leggareista, nyppääntyykö ne pian vai pysyvätkö hyvänä? Jos pysyy ni voisin kyllä iteki ostaa,mukavuus etenki kotona on tosi tärkeää.:D

      Poista
    2. Kyllä ne minun käytössäni aika nopeasti on nyppääntyneet. Materiaali on vähän sukkahousumainen, mutta paksumpi. Minulla tosin tulee suuri rasitus lonkkien ja pohkeiden kohtaan, mihin tulee nukkaa kaikissa housuissa. Sanoisin, että kyllä nämä hintansa veroiset kuitenkin on, jos kotihousuiksi näitä ajattelit. :)

      Poista
  3. Niin ja tuo sun asu on aivan ihana! Taidan mennä kurkkaa onko tuota tunikaa vielä. :)

    VastaaPoista
  4. Tosi ihana tuo raitatunika, tosin mulle se olisi varmasti ihan mekko (olen 156 cm pitkä). Ja edullinenkin! Vastaako se sun mielestä hyvin kokoaan? Vilassa olen vastaavia kokeillut, mutta ne on olleet tosi reilua mitoitusta.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Vastasi mun mielestä hyvin kokoaan, eli kokoa S. Olen 172 cm ja käytä kokoa S/M, paidoissa yleensä S-kokoa. Tunika istui mun mielestä muuten hyvin mutta lantion kohdalta se tahtoi nousta ylös, mutta se johtuu vaan siitä kun istun. Sinulle tuo tunika menisi hyvin tosiaan mekkona! :) Ei muuta kuin tilailemaan! ;)

      Poista
  5. sopii tosi hyvin sulle toi asu!:) mulla on monta lemppariasua, mut revityt farkut, kuviolliset colleget, kuviolliset teepaidat ja vaalee farkku on sellaisia mistä useimmiten teen asukokonaisuuksia :)

    VastaaPoista
  6. Ihana asu. Passaa kyllä sinulle hyvin! Tykkään itekkin tunikoista. Tunikat ja leggarit on ihan paras kotiasu:) ja vielä villasukat.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Miikku! :) Oi villasukat jäikin tästä pois! Ne on parhaat! Virontuliaissukat ovatkin esittelemättä täällä blogissa! ;)

      Poista
  7. Ihana askokonaisuus ja sopii sule tosi hyvin. Mulla on yleensä arjessa niin paljon haastetta, etten jaksa kotioloissa juurikaan vaatteita miettiä. Yleensä nappaan vaatteet suoraan puhtaasta pyykistä. Siis iman, että ne ehtivät koskaan kaappiin. Niimpä mulla pyörii pitkälti samat vaatteet päällä, enkä edes muista, mitä erilaisia vaatteita mulla on. Tärkeintä on mukavuus ja helppous, helppo pukea ja riisua esim. vessareissulla. Yleensä mulla on kotona T- paita ja collarit. Jos on vilu, vedän villatakin T- paidan päälle. Kun lähden kotoa johonkin, koitan muistaa vilkaista peiliin ja vaihtaa tarvittaessa vaatteita.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Susanna! :) Minullakin pyörii samat vaatteet ja minulla on samaa vaatetta useampia kappaleita kuten näitä leggareita! :D Pelkään että minua hoitavat henkilöt luulevat minun kulkevan aina samoissa vaatteissa! ;)

      Poista
  8. Hyvältä näyttää! Mä rakastan raitoja ja tuon tapaisia tunkioita, paitoja, mekkoja löytyykin jo kaapista :)

    VastaaPoista
  9. kiva asu! :) itse koen tunikat hankalina pyörätuolissa, koska ne pitäisi saada suoristettua takamuksen alle.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Tunikoissa on toki tuo ongelma, mutta minä nyin jatkuvasti helmaa suoraksi. :D On varmaan hieno näky, mutta ei, tunikoista en luovu! :D

      Poista
  10. Mulla on sama mekko mustana, ja kuuluu ihan suosikkeihin! :) Tuo tuubihuivi on myös tosi kaunis. Mukavaa viikon alkua!

    VastaaPoista
  11. Ihana tunika!
    Mun tän hetkinen pukeutuminen on aika tylsä kun on vain imetyspaitoja ja ne on mitä on :D mutta luottohousut on ehdottomasti dromet!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! :)

      Dromeista en ole kuullutkaan! Missähän kuopassa mä olen elänyt?! Piti nimitätin googlailla vähän ennen kun selvisi! :D

      Poista
  12. Hyvältä näyttää, House of Brandonilla on kyllä kaikkea ihanaa :)

    VastaaPoista

Jokainen kommentti on minulle tärkeä, vaikka joskus vastaaminen voi kestää! Kiitos kommentistasi! ♥