maanantai 16. marraskuuta 2015

Kymmenen vastausta ja A-murun haaste teille

Minut jälleen on haastettu - ja monesti! Syksyn aikana kommenttiboxiini on napsahdellut tasaiseen tahtiin blogihaasteita, joissa minulle on esitetty erilaisia kysymyksiä, pyydetty esittelemään ehkä ne kodin häpeäpilkut, eli ikealaiset tai kertomaan hashtagin kanssa blogini tarina.

Nyt kuitenkin päätin tarttua viimeisimpään haasteeseen, jonka minulle heitti ihana Nelli kymmenen kysymyksen kera. 

1. Minkälainen on unelmien kotisi?
Minun pitäisi varmaan sanoa, että nykyinen kotimme, koska maksettujen eurojen määrä on vielä surullisen vähän suhteessa asuntolainaamme, mutta ainahan voi unelmoida, eikö? Nykyinen kotimme on ihana, mutta ei vastaa unelmaani isoista ikkunoista ja avarasta tilaratkaisusta. Kotimme on perinteinen ja kaunis, mutta haaveilen nyt hieman modernimmasta, pulpettikattoisesta ja yksikerroksisesta omakotitalosta - juuri sellaisesta millaisen Isimies olisi halunnut tätä taloa ostettaessa! Ehkä joskus! ;)
 
2. Millä tavoin lapsesi muistuttavat sinua?
Meistä löytyy aika paljon samaa. A-muru on herkkä, mutta hänestä löytyy myös temperamenttia. Hän hermostuu nopeasti, jos jokin asia ei mene heti niin kuin pitää, ja hän myös näyttää sen mököttämällä ja kiukuttelemalla. A-murulle puhtaus ja siisteys on tärkeää, tosin ei leikkihuoneessaan vaan vaatteissa. Hän saa valtakunnan suurimmat kilarit, jos aamiaisella puuroa lipsahtaa hänen pyjamalleen tai kasvoilleen! Emme ole kumpikaan aamuihmisiä vaan tarvitsemme hetken omalle kiukuttelulle ennen kun päivä valkenee meille kunnolla. ;)

3. Harrastus, joka sinulla on ollut pisimpään?
Varmaan käsityöt. Minulla on aina jokin kästiyö menossa joko virkaten tai neuloen! Nytkin minulla taitaa olla kolme keskeneräistä käsityötä - ups! :D
4. Miten hemmottelet itseäsi?
Uusimmalla herkkujädellä: Ingman Creamy Mudcake - namiiii!

5. Mikä on viimeisin ottamasi kuva puhelimessasi?
Piti oikein tarkistaa! Minulla on surullisen surkea kamera Lumiassani...ja kuvakin on hyvin surullinen. Kuvasin uutta hautajaisasuani rakkaan ihmisen lähestyviä hautajaisia varten.

6. Bloggaaja, jonka haluaisit tavata livenä?
Hmmm. Haluaisin tavata vaikka ketä! Tapasin juuri ihana Lindizin ja hänet tapaisin mielelläni pian uudestaankin! Äkkiseltään tulee mieleen ainakin Anna, Herkkä elämä -blogista, kohtalotoveri a., Lusikoita kiitos-blogista ja aina niin pirtsakka ja iloinen Nadja, Napsahduksia-blogista. :)

7. Jos pääsisit nyt kaupunkilomalle minne vain, mihin lähtisit?
Tallinnaan! Haluaisin ehdottomasti päästä neuletorille  inspiroitumaan ihanista käsitöistä ja muistelemaan viime kesän ihanaa minilomaamme!

8. Minkälaisen ensivaikutelman luulet ihmisten saavan sinusta?
Puhelias, rento ja vähän ehkä vajaa! :D Sekoitan ihmisten nimiä (Rakkaita terveisiä "Niinalle"! :D) ja kieli menee solmuun niinkin yksinkertaisessa asiassa kuin itsensä esittelemisessä sillä oikealla nimellä!

9. Mikä on ollut yllättävintä äitiydessä?
Se kuinka voi rakastaa omaa lastaan niin paljon, että sattuu. Se kuinka rakkaus muuttui myös Isimiestä kohtaan. Se kun tajusin olevani sittenkin hyvä äiti virheistä huolimatta.

10. Tärkein asia, jonka olet oppinut tämän vuoden aikana?
 Olen oppinut kuuntelemaan enemmän itseäni ja arvostamaan omaa työtäni.

Minä en laita tällä kertaa haastetta kenellekään eteenpäin, mutta sen sijaan A-muru haastaakin teidät kaikki lukijat: 

Kysy mun äidiltä -kysymyspostaus starttaa nyt, joten kyselkää, niin minä vastaan! Kysymyksiä voi lähettää viikon ajan, eli 23.11 asti!

 

♥: Selina



20 kommenttia:

  1. Ihania vastauksia! :) Tuosta ensivaikutelmasta tuli ihan mieleen, kun ensimmäistä kertaa esittäydyin 16-vuotiaan mieheni sukulaisille hänen serkkuna rippijuhlissa ja siinä kaikkien keskellä sanoin "Hei, olen Anna-Sofia ja Samin poikaystävä" :D Hävettää vieläkin ja olen saattanut pari kertaa kuulla tuosta... :D Oi kun minulle tuli hyvä mieli, kun olit laittanut minut "bloggaajia, joita haluaisit tavata"-kohtaan. Ihana olisi kyllä nähdä joku kerta, kohtalotoverini! Meillä on paljon yhteistä! <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Et ikinä arvaa!!! Itse esittäydyin ystäviemme häissä sulhasen isälle juurikin tuohon tyyliin: "Hei olen Selina ja Isimiehen aviomies!" Niin.. :D

      Tapaamien olisi ihana juttu!!! <3

      Poista
    2. Samat kuviot! :D:D Todellakin on paljon yhteistä! :) <3

      Poista
  2. Kiva että vastasit näihin! Mä voisin heittää vielä yhden kysymyksen tähän eli mikä on lempikirjasi? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oli kiva vastata, kitos haasteesta ja anteeksi niille joiden haasteisiin en ole tarttunut! :D

      Poista
  3. Olisi kiva nähdä ja lukea keskeneräisistä käsitöistäsi lisää. Kirjojen ystävänä minuakin kiinnostaa, minkälaisista kirjoista pidät. Mutta koska Nelli kysyi jo lempikirjaasi, minä ehdotan lehtikatsausta. Tilaatko jotain lehteä, mitä lehtiä luet ja minkälaisista lehdistä pidät?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voisin joskus Susanna tehdä aiheesta postauksen. :)

      Poista
  4. Ihana postaus (: ! Kysymyksiä mulla on muutama. Eli mikä on unelmienne lomamatka? Paras ja vaikein asia äitiydessä? Millä ohjelmalla muokkaat kuvasi ?

    VastaaPoista
  5. Ingmanin Mudcake. Ai että. Olin pitkään vannoutunut (aivan liiankin asiaan paneutuva) B&J-fani, mutta kyllä tuo mutakakkuherkku on myös mun top 1 :) ps. luin ensin silmäillen, että haluat Tallinnaan neurologille :D Mietin jo, että kas vain mikäköhän super neurologi siellä on tavattavissa :) <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mäkin tykkäSIN ennen Benkun versiosta, mutta nyt en vaihtaisi! Sitä paitsi Ingman on kotimaista ja halvempaa...ja sitä on enemmän! :D

      Voi arvaa kuka eka silmäili tämän vastauksesi ja pysähtyi juuri tuohon kohtaan paniikissa että enhän OIKEESTI ole kirjoittanut noin! :DD Piti eka käydä tarkistamassa ennen kun luin kommentin uudestaan läpi. :D

      Poista
    2. More IS more :D
      Ja ei, neuletori siellä lukee :)

      Poista
  6. Kiva postaus! Tässä olisi muutamia kysymyksiä. Millaisia jouluperinteitä sinulla on oman perheen kanssa? Mikä on tähän asti ollut haastavinta vanhemmuudessa? Milloin olet kaikkein onnellisin? Mistä iloitset juuri tällä hetkellä? Mitä tv ohjelmia seuraat? Minkä uuden taidon haluaisit oppia?

    VastaaPoista
  7. Voi ihana sinä <3 :D mun ehdoton lemppajätski on myös tuo mudcake, kaikki jäätelöt kalpenee sen rinnalla <3 ja nyt tulikin jo ihan törkee jätskinälkä :P
    Mä haluaisin kysyä sulta että mikä oli sun haaveammatti lapsena? Ja jos ikinä voisit kuvitella tai "toivoa" A-murulle tulevaa ammattia tai elämäntehtävää, niin mitä se voisi olla? Ihan vaikka A-murun tämän hetken kiinnostuksen kohteiden ja luonteen perusteella :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ja sinä! ;) <3

      Kiitos kysymyksistä..ja siitä että mäkin haluan nyt jätskiä!

      Poista
  8. Voih, nyt iski joku herkkujätskinälkä ja pakkasessa on vaan tylsää vaniljaa... No, jospa vaikka sillä herkuttelisi, kun meidän mytty vaan nukahtaa...

    Minua kiinnostaisi tietää, kuka (tai mikä) olisi sellainen henkilö (tai asia/paikka), jonka haluaisit elämäsi aikana tavata ihan livenä? Tämän henkilön ei siis tarvitse olla mikään suurin idolisi tai julkisuuden henkilö, vaan tyyppi, joka on sinusta mielenkiintoinen.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Vanilja maistuu kinuskin kanssa aina paremmalta! ;)

      Kiitos kysymyksistä! :)

      Poista

Jokainen kommentti on minulle tärkeä, vaikka joskus vastaaminen voi kestää! Kiitos kommentistasi! ♥