torstai 20. elokuuta 2015

Se suloinen lettipää

Tiedättekö mikä on parasta tyttölapsen äitinä olemisessa? Kaikki ne ihanat pompulat, pannat, rusetit, kampaukset, letit ja ne naurettavan kalliit Hello Kitty -pinnit!

Vielä vuosi sitten A-murun kampausrintamalla eleltiin hyvin pelkistetyllä linjalla. En saanut koskea hänen hiuksiinsa  kammalla, harjalla enkä varsinkaan ponnari kanssa! Voitteko kuvitella suloisempaa näkyä kuin pieni taapero saparoilla? Minä en, ja kun olin kyninyt useamman tuskaisen minuutin ajan venkoilevan taaperon lyhyitä hiuksia kahdeksi juuri ja juuri kiinni pysyväksi saparoksi, niin sillä sekunnilla, kun olin kehumassa kuinka suloiselta hän näyttääkään, ne hitsin ponnarit löytyivät kaikkialta muualta kuin A-murun hiuksista! Osa ponnareista päätyi suuhun, osa vessanpönttöön ja yksi ponnari löytyi kerran jopa Minikoirien ruokakupista! Niin meillä ei siis laitettu hiuksia mitenkään.

Nyt tähän on kuitenkin tullut muutos:



Nykyään A-murun hiuksissa saa olla äidin iloksi erilaisia pinnejä ja ponnareita sekä ihania lettejä ja kampauksia. En tiedä mitään niin ihanaa kuin ne hetket, kun A-muru katsoo Pikku kakkosta ja pyytää minua samalla tekemään hänelle kampauksen - täydellinen äiti-tytär-hetki!

Tällä hetkellä pinnalla niin lasten kuin aikuisten kampauksissa ovat letit ja erilaiset lettikampaukset. Myös minä rakastan lettikampauksia ja letittämistä ja niitä harjoitellaan, sovelletaan ja toteuteetaan meillä eniten. Intoa ja inspiraatiota erilaisiin lasten kampauksiin ja letteihin olen hakenut internetin ihmeellisestä maailmasta, esimerkiksi Kaksplussan portaalissa bloggaavan blogikollegani Jennin ihanasta Jenni´s Hairdays -blogista. Käykäähän kurkkaamassa hänen loihtimia upeita lettikampauksia hyvine ohjeineen ja koukuttukaa letityksen ihmeelliseen maailmaan!

En ole kuitenkaan perheemme ainoa hiustenlaitosta innostunut:

A-muru kampaa tukkaani ammattilaisen elkein. ;)

Myös A-muru on innostunut loihtimaan äidille uusia kampauksia! Se suloinen lettipää - minun tyttäreni!


♥: Selina

 

Millaisia kampauksia te loihditte lapsillenne?

30 kommenttia:

  1. Ihania kampauksia!!<3 Ja letit letit, ne on nyt IN!;) Ja näkyy omassakin tukassa jollakin tavalla harvase päivä, niin ns helpot ja tekee ihan uuden ilmeen kampaukseen!:D Voi kun mäkin saisin vielä joskus laittaa oman pienen tytön hiuksia. Luulen, että Leevi ei ole siitä touhusta niin innostunut. :D

    VastaaPoista
  2. Oi mä rakastan lettejä :D Tosin mun pitää letittää vaan omaa päätä :/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Letit on ihania! Mä en meinannut malttaa odottaa, että saisin letittää A-murun tukkaa! :D

      Poista
  3. Voi miten nättejä lettejä! :) Ava ei anna laittaa hiuksiaan mitenkään,saa vain hirveän raivarin jos yritän laittaa edes ponnarille.. :( Mutta ehkä vielä joskus, kovasti odotan että Alman hiukset kasvaa josko niitä saisi sitten letitellä ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! :) Voi ei! Mullaki syyhyäis sormet Avan upean tukan letittämisen suhteen! :D Kyllä hänkin varmasti vielä joskus antaa letittää tukkaansa! ;)

      Poista
  4. tosi nättejä lettikampauksia :) meillä helmi tykkää nykyään myös hiusten laitosta ja näpräämisestä. joka aamu lastenohjelmien aikaan laitan helmin hiukset jotenkin kivasti :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! :) Sama täällä! :D Kiitos Pikku kakkonen! ;)

      Poista
  5. Kivoja kampauksia :) Mä en osaa mitään ihmeellisiä kampauksia tehdä, välillä teen siskolle letin/letit :)

    VastaaPoista
  6. Voi mä niijn odotan sitä aikaa kun Mimosa antaa niden pampuloiden ja pinnien olla :D <3
    Ja aivan ihana lettipää sulla <3

    VastaaPoista
  7. Ihana lettipää<3
    Minä en osaa tehdä mitään saparoita vaikeampia kampauksia. Onneksi meidän isot tytöt sitten taitaa letityshomman. Tekevät pikkusiskoille ihania lettejä.
    Ihan sama homma meidän kolme vuotiaan kanssa. Ihan viimeaikoina on vasta antanut pinnien ja pompuloiden olla hiuksissa. Syynä voi olla se että menossa etuhiustenkasvatus operaatio ja ei kai ole kiva kun roikkuvat silmien edessä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! :) Meilläkin on otsiksen kasvatusurakka käynnissä joten siksi letit! :)

      Poista
  8. Ihania kampauksia! Minäkään en osaa tehdä mitään ranskalaisia letityksiä tai mitään sen tapaistakaan, vaikka minulla on kolme tytärtä. Vanhimmat tyttäreni kyllä taiteilevat pikkusiskolleen mitä hienoimpia kampauksia. 8 v. ei vaan ole oikein innostunut. Mieluiten hän kulkee pitkät hiukset auki luonnontilassa. Jo kehoitus harjaamisesta johtaa vastalauseisiin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! :) Minäkin opin letityksen videoiden kautta, ennen en osannut muuta kuin tavallisen letin. :)

      Poista
  9. Osaatpa letittää hyvin! Kaks kertaa täälläkin on ollut tytöllä jo letit, ei meinaa ihan pituus riittää eikä tuo tyttö oikeen vielä osaa olla paikoillaan hetkeäkään.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! :) Kovasti harjoittelin ensin itselleni ja sitten A-murulle. Kiitos Pikku kakkosen, sain harjoitella rauhassa! ;)

      Poista
  10. Ihania kampauksia! Ihastuttava neiti upeine letteineen!

    VastaaPoista
  11. Ihania lettejä! Mäkin haluan pienen tytön =D söpis toi viimenen kuva

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! <3 Ja mä haluan pojan! Olisi sarja koossa! ;)

      Poista
  12. Oi miten ihania lettikampauksia!
    Itse en osaa laittaa kuin perinteiset letit ja saparot. Mun lyhyet ja paksut sormet ei vaan toimi tuossa hiusasiassa.
    Nyt teininä tytär pyysi monta kertaa ranskanlettiä, mutta en yrityksestä huolimatta saanut sitä edes alkuun. Reppana joutui itse opettelemaan sen itselleen laittamaan :D Hienosti sen saakin laitettua, oppi heti ensimmäisellä yrittämällä. Ajatella, ja minä en sa ees toiselle...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! :) Netistä löytyy tosi hyviä videoita erilaisista leteistä, kannattaa kurkata! :)

      Poista
  13. Hienoja lettejä! Sinähän olet taitava! Minä sain varmaankin itse lapsena/nuorena purettua kaiken kampaustentekoinnon 6v. nuorempaan pikkusiskoon (sisko parka..), joten nyt olen ihan tyytyväinen, kun poikalapselle riittää tukan pesu ja kuivaus stailaukseksi :) Omissa hiuksissa kyllä tykkään pitää lettejä kovasti - hääkampauksenikin ainut toive oli, että sen pohjana on kaksi isoa ranskanlettiä :)

    VastaaPoista
  14. Ihania lettejä, voi olispa Kukkiksellakin jo noin paljon tukkaa<3 :D Mä rakastan lettejä, mut vaikee tehdä omiin hiuksiin :D

    VastaaPoista
  15. Olispa mullakin letitettävä pää ;) Täytyy varmaan alkaa kasvattamaan poitsuille pitkät hiukset!

    Tässä olisi sulle vähän kuvaushaastetta: http://talonpuolikas.blogspot.fi/2015/08/ikeaa-sen-olla-pitaa.html

    VastaaPoista

Jokainen kommentti on minulle tärkeä, vaikka joskus vastaaminen voi kestää! Kiitos kommentistasi! ♥