tiistai 28. huhtikuuta 2015

"Olisin varmasti tappanut jo itseni sinun asemassasi!"

Tämä on sellainen lause, jonka olen kuullut pariin otteeseen kertoessani sairaudestani. Tämän lauseen kuullessani en tunne aluksi mitään - hämmennyn. Miten joku joka ei tunne minun kipuani ja kestä minun tuskaani voi sanoa noin? Miten joku joka ei ole nähnyt miten hyvin pärjään elämässäni kaikesta huolimatta voi sanoa noin? Sen jälkeen tulee viha.

Puhun sairaudestani avoimesti, koska olen siitä huolimatta onnellinen, pystyn elämään ja olemaan minä. Puhun sairaudestani, koska haluan kertoa ihmisille, että sairauden kanssa oppii elämään, vaikka se olisi ikuinen elämänkumppani ja rasittavampi kuin pyykit, ja niiden seassa pestyt nenäliinat pyykkikoneeseen unohtanut aviomies. En lopeta koskaan sairaudestani puhumista jos tiedän, että se auttaa edes yhtä ihmistä maailmassa jaksamaan oman elämänsä tai sairautensa kanssa.

Mitä onni on? Kun ihmisiltä kysyy mitä onni on, he vastaavat monesti ensimmäisenä terveys. Mitä sitten jos terveys pettää, pettääkö elämäkin? Joillekin raha tuo onnea, joillekin ei. Joillekin onni on tavoitteita elämässä ja joillekin onni on joka aamu nouseva aurinko - elämän pieniä, mutta samalla niin suuria asioita. Minulle onni merkitsee perhettä, ystäviä ja tulevaa kesää. Onnea on myös harrastukset, peratut kukkapenkit tai ystävän tulevat häät ja lähipiiriin syntyvät pienet ihmiset, joista on kasvamassa jotain suurta. Onnea on myös pienet asiat, kuten kauan kadoksissa olleen korvakorun löytäminen, jonka rahallinen arvo on mitätön, mutta tunnearvo mittaamaton. Onnea on etenkin toisen onni - se ei ole minulta koskaan pois!

"Olen onnellinen, mitä sä luulit..." 

Kuinka voisinkaan olla onneton? Minulla on elämässäni paljon hyviä ja rakkaita asioita, joita edes sairaus ei voi pilata. Hei oikeasti, kuinka voisinkaan olla onneton, kun saan katsoa pikkuisen tyttäreni iloa kun löydän hiekkalaatikolta kastemadon tai kun hän ilmoittaa sairaanhoitajalle, että hänellä on pinni pyllyssä. (Voi olisittepa nähneet sairaanhoitajan ilmeen...ja minun!) Kuinka voisinkaan olla onneton, kun saan rakastaa monia ihmisiä vilpittömästi, täydestä sydämestäni ja saan vastarakkautta. Kuinka voisinkaan olla onneton, kun saan olla minä - sairaudestani huolimatta.

"Olen onnellinen, mitä sä luulit..."
 Onnea ovat elämän pienet ja suuret asiat. Nauttikaa niistä joka päivä ja arvostakaa toisianne!

♥: Selina


Mistä olette juuri nyt onnellisia?

38 kommenttia:

  1. Sinusta olen onnellinen... ja kiitollinen ♡

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ja minä sinusta. Aina himpun verran enemmän! ;) ♥

      Poista
  2. Muru <3 Onnea on kun on sinä ystävänä <3

    ps. PINNI PYLLYSSÄ!? :DD Voi A:ta..!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Siellä toinen ihana! ♥ Ja kolmas ja neljäskin! Niin ja karvaiset ihanuudet myös! ;)

      Kyllä PINNI! Ihme kun sossu ei ole vielä käynyt! ;)

      Poista
  3. Uskomatonta millaisia lauseita ihmiset laukoo! Hyvä kuitenkin että sulla on tuollainen asenne, ja itsellänikin on oppimista onnellisuudesta ja täytyisi muistaa iloita niistä pienistä asioista.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihmiset ovat välillä ajattelemattomia. Asenne ratkaisee! ;)
      Uskon että jokaisella ihmisellä on ooppimista tässä asiassa. Koskaan ei voin olla liian kiitollinen.

      Poista
  4. Kauhee miten joku voi sanoa noin?! Ehkä toiset ihmiset ei pysty käsittämään sitä, että vaikka elämässä olisikin vaikeuksia ja kipua, voi elämässä silti olla onnellinen. Hurjaa. Mä arvostan todella paljon sun asennetta, ei pelkästään sairauteen vaan elämänasennetta :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihmiset päästelevät välilla sammakoita suustaan. Kiitos sara! <3

      Poista
  5. Omaat kyllä niin tajuttoman upean asenteen, sulle kyllä niin pisteet siitä! <3
    Sinusta myös paistaa blogiteksteistä läpi, se onnellisuus!

    - Liina

    VastaaPoista
  6. Mä olen aina ollut sitä mieltä, että onni on tässä ja nyt. Ehkä kliseistä, mutta niin totta. Miksi huolehtia huomisesta, jos voi olla onnellinen tästä hetkestä? Juuri nyt siihen riittää kuppi kahvia ja palapeliä tekevät pojat :)

    Kiitos Selina siitä kaikesta positiivisesta asenteesta ja voimasta, jota jaksat levittää! Se välittyy jopa näin virtuaalisesti ♡

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihania ajatuksia Johanna! <3

      Voi kiitos. Mä aivan punastun! <3

      Poista
  7. Ihana tekstit! Nämä on melkeinpä minun ajatuksiani, mutta paremmin ilmaistu. :) Ja älä koskaan lopeta tuota puhumista. Pysy juuri tuollaisena. Olet ihana ja arvokas ihminen. Ja tuo sinun asenne! Oikein mahtava.

    VastaaPoista
  8. Voi apua minkälaisia kommentteja ihmiset suustaan päästävät... Aivan kuin ihmisellä ei olisi arvoa jos hän ei ole samanlainen kuin muut... Aivan kuin odottavan äidin kommentti "kunhan lapsi on terve"... Entäpä jos lapsi ei olekaan terve kun syntyy... Loppuuko rakkaus sitten siihen - eikö äiti rakasta lastaan, jos se ei ole terve....
    Sinuun näin virtuaalisesti tutustuttuani, olen onnellinen, että olet olemassa! Niin paljon positiivisia ajatuksia ja ajattelemisen aiheita sinulta olen saanut - kiitos niistä!!
    Aurinkoa vappuviikkoosi!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mahtavaa pohdintaa Pia!
      Voi kiitos sinulle ihanaista sanoistasi! ♥

      Poista
  9. Jaksaa aina ihmetyttää miten tyhmiä ihmiset oikein on, tai ajattelemattomia :/ Onneksi sinä olet vahva nainen ja tiedät itse paremmin mitä se onni on<3

    VastaaPoista
  10. Ajatuksia herättävä, puhutteleva teksti, kiitos siitä. Arvostan rehellisyyttäsi ja rohkeuttasi kertoa sairaudestasi avoimesti. Uutena lukijanasi klikkasin vasta tämän tekstin myötä auki välilehden, jossa kerrot enemmän cerpistä ja dystoniasta. En voi kuvitellakaan, miltä sinusta tuntuu, mutta olet kyllä ihailtava persoona. Ottaisin sinulta kaikki kivut pois, jos minulla olisi siihen valta. Joudun kuitenkin tyytymään virtuaalihaliin ja toivomaan sydämeni pohjasta, että kuntoutuksesi tuottaisi positiivisia tuloksia. <3

    VastaaPoista
  11. Jestas millaisia sammakoita ihmiset päästävät välillä suustaan!
    Ihailen kyllä elämänasennettasi, olet ihana juuri tuollaisena kuin olet. Tekstisi ovat ihailtavan suorapuheisia ja jotenkin voimaannuttavia. ♡

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joskus ihmiset ajattelevat vasta jälkeen päin. :)
      Kiitos Ninni! ♥

      Poista
  12. Mä taas ihailen sun asennettas.<3 jokaisen elämään tulee vaikeuksia, mutta se on sitten eri kuinka niihin suhtautuu. Ei ole aina helppoa löytää onnea vaikeuksien keskeltä, mutta ihana kuulla, että sä olet sen tehnyt kaikesta huolimatta.:)

    VastaaPoista
  13. Onpa melkoisia kommentteja, ihan uskomatonta että joku voi sanoa noin toiselle! Jotenkin käsittämätöntä ja tosi tökeröä. Mä uskon, että sairaus on aina pysäyttävä asia ja varmasti asian käsittelemiseen liittyy monenlaisia ajatuksia ja tunteita... mutta luulen myös, että monen sairauden kanssa oppii elämäänkin ja huomaa, että elämä kantaa - kaikesta huolimatta. Ehkä tämä johtuu hormoneista - tai sitten ei - mutta tätä lukiessani herkistyin, koska tuli vain niin hyvä mieli siitä tiedosta, että et käperry murehtimaan sitä mitä sinulla ei ole - vaan iloitset siitä, mitä sinulla on. Minusta tuo asenne ja ajattelutapa on ihailtava ja siitä voitaisiin kyllä ihan kaikki ottaa mallia.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. ♥ Kiitos Janni! ♥

      On totta, että sairauden kanssa oppii elämään, mutta se vaatii aikaa ja kärsivällisyyttä.

      Poista
  14. Kuulostaapa karulta sanoa noin :o Minusta onnea on puhtaat lakanat, avomies vierellä ja juttuhetket illan tunteina :)

    VastaaPoista
  15. Toivottavasti töräyttelijät lukevat tämän, ja oppivat jotain! Elämä on lahja, ja arvokas sellainen. Ihan jokainen.

    VastaaPoista
  16. Minulle onni on tietoa siitä, että elämälläni on tarkoitus ja että olen äärimmäisen arvokas.

    Ihmiset osaa olla kyllä tökeröitä. Mutta yleensä tahattomasti. Yritetään osoittaa empatiaa, mutta päädytään olemaan tökeröitä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin totta.
      Sinun onni on muidenkin onni, myös minun. ♥

      Poista
  17. Ihan hirveetä, mitä ihmiset voi päästää suustaan! Mielestäni on ehdottomasti mahdollista olla onnellinen vaikeissakin olosuhteissa. Paljon on kiinni asenteesta ja siitä, että osaa nauttia pienistä asioista.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihmisiä on moneen junaan. Asenteesta on moni asia kiinni, myös sairastumisen kohdalla. :)

      Poista

Jokainen kommentti on minulle tärkeä, vaikka joskus vastaaminen voi kestää! Kiitos kommentistasi! ♥