sunnuntai 29. maaliskuuta 2015

Haasteiden kuukausi: #RiittävänHyvä

Sain kuudennen blogikuukauden aikana monta haastetta ja kuten kerroin tässä postauksessa, ajattelin toteuttaa ne kaikki pois luonnoksista pyörimästä, joten tästä blogikuukaudesta tuleekin nyt haasteiden kuukausi.
Ensimmäinen toteutettava haaste on:

#RiittävänHyvä

Anette Operaatio Äiti -blogista loi #RiittävänHyvä -haasteen toteutettavaksi kaikille bloggaajille koulukiusaamista vastaan. 

Aihe on erittäin tärkeä vaikka minua ei ole suoranaisesti koulussa kiusattukaan, mutta olin kuitenkin melko näkymätön muiden silmissä. Minua pidettiin ärsyttävänä, äänekkäänä, nörttinä ja tylsänä - ehkä näin olikin, mutta sain välillä nihkeää kohtelua silloisilta koulun cooleimmilta, joihin olisin pienessä lapsellisessa mielessäni epätoivoisesti itsekin halunnut kuulua. Halusin sitä paljon, mutta minua ei otettu joukkoon - enkä olisi edes sopinutkaan sinne. Olin tunnollinen tyttö, joka kunnioitti opettajia ja sekös minut silmätikuksi asettikin välillä. En tupakoinut, käyttänyt alkoholia tai notkunut yömyöhään riennoilla. Nössö mikä nössö - cooleimpien mielestä.
Nyt aikuisena olen kuitenkin ymmärtänyt olleeni aivan hyvä tyttö, riittävän hyvä, eikä minun olisi tarvinnutkaan päästä koulun cooleimpiin piireihin todistaakseni sitä. Ja mikä tärkeintä: Minulla oli kaksoissiskoni aina tukena ja ystäviä - oikeita sellaisia, jotka ovat elämässäni edelleen.
 


"Auta itseäsi ja auta muita. Älä sulje silmiäsi, kun näet kiusaamista."


Nyt minä haastan juuri Sinut, oletko RiittävänHyvä?

10 kommenttia:

  1. <3 ihana Selina!
    Mä kirjoitin joulukuussa postauksen omasta riittämisestä ja olenkin palannut siitä ottamaan energiaa monet kerrat jälkeenpäin. Kyllä se on vaan niin tärkeää, että ymmärtää ja muistaa että jokainen on hyvä juuri tällaisena kun on <3 (http://onperhosiamasussa.blogspot.fi/2014/12/mina-riitan.html)

    VastaaPoista
  2. Tämä on kyllä taas niistä haasteista sellainen mikä pitää toteuttaa! Kiusaamiseen pitää/pitäisi tulla loppu! Hieno haaste ja hyvä teksti!:)

    VastaaPoista
  3. Kiitos tosiaan kun teit tän <3 Arvostan sikana!!! Lisään tän sinne postaukseen linkiks, jos sopii? :)

    VastaaPoista
  4. Ihana tämä haaste ja niin tärkeä sanoma!! :) Oon itekki tehnyt sen kutsumua haasteen jossa pohdin kiusaamista.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tämä onkin aika lähellä kutsumua -haastetta. Anette haluasi nostaa jälleen kissan pöydälle ja hyvä niin! :)

      Poista
  5. Nämä haasteet on kyllä hyviä! Mielenkiintoista olisi saada näitä myös koululaisille :) Kiitos, kun osallistuis Viikonlopun linkkirinkiin!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hyvä idea. Voisin laittaa asiasta Anetelle viestiä. Kiitos ideasta! :)

      Poista

Jokainen kommentti on minulle tärkeä, vaikka joskus vastaaminen voi kestää! Kiitos kommentistasi! ♥