lauantai 31. tammikuuta 2015

En se minä ollut...ehkä

"Hei olen Selina, ja saan pelkällä kosketuksella hajotettua asioita, yleensä matkapuhelimia - Lumia-matkapuhelimia. 

Joskus pelkkä katsekin riittää, että Lumia sekoaa, alkaa vilkuttamaan valojaan, soittelemaan "taskupuheluita" (vaikka ei olisikaan taskussa, erikoista, eikö?) tai näyttö menee sekaisin. 

Kyllä, minä se olen, jos Lumia-matkapuhelimesi sekoilee. 

Lumiat eivät vain pidä minusta!"


Viime viikolla sairaalassa ollessani tein sen taas, hajotin puhelimeni näytön. Okei mainittakoon tähän, että olin sairas ja kännykkä ei pudonnut vain kerran vaan kahdesti sänkyni viereiseltä yöpöydältä näyttö edellä lattialle -tietenkin.
Ennen näitä kohtalokkaita putoamisia, en uskalla edes arvata kuinka monesti minun kännykkäni on uinut maidossa, pudonnut lattialle tai olen kelannut sen päältä. Kyllä, vain minä voin onnistua tässä!

Isimies monesti sanoo, että saan hajotettua vaikka mursun nahkaisen per*een ja se taitaa olla ensimmäinen kuvaus, joka pitää minun kohdallani täysin paikkansa! Yleensä tämä kuitenkin koskee vain elektroniikkaa.
Parin viimeisen vuoden aikana olen hajottanut kaksi Lumia-matkapuhelinta, joista toinen ei edes ollut minun, vaan Isimiehen, kannettavani näytön, jonka Isimies onneksi osasi vaihtaa kotona uuteen ja lisäksi autoon ostetun DVD-soittimen. UPS! Ai niin, en laskenutkaan tähän uusinta Lumia-tuhoani, eli Lumia-matkapuhelimia on tullut rikottua kolme! Niin...
Tämä on yksi, tai siis ainoa syy miksen halua koskaan katsoa ja koskea muiden upeisiin Omppuihin tai Samppareihin, joita salaa kadehdin ja jotka ovat maksaneet reilusti enemmän kuin rikkomani (omat) Lumiat yhteensä.
Ihailen ihmisiä, esimerkiksi mieheni siskoa, jolla on ollut sama puhelin varmaan 5 vuotta ja kuulkaas, se TOIMII, eikä siinä ole varmasti naarmuakaan. Muistan, kun ostin ensimmäisen Lumiani, Lumia 900 tai jotain, mikä ei ollut todellakaan halpa, niin pudotin sen samana päivänä kivilattialle.

Antaisitko minun katsoa puhelintasi? ;)
Kun vanha puhelin hajosi sairaalassa, niin uusi oli tietenkin saatava heti, etteivät ihmiset ala panikoimaan, kun en vastaa puhelimeen. Näin ehti jo tosin käydä ja Isimies sai pari puhelua mm. isältäni, että miksen vastaa puhelimeen.
Laitoin siis Isimiehen asialle ja annoin hänelle tehtäväksi ostaa noin 100€ kännykän (enempää en kännykkään enää satsaa!), jossa olisi suhteellisen hyvä kamera. Vanhan puhelimeni kamereaominaisuus oli nimittäin vastaava kuin kuvaisin sukkahousujen läpi järkkärillä ja heiluttaisin samalla kameraa, eli erittäin ei tyydyttävä. Vaatimuslista uutta puhelinta kohtaan ei siis ollut kovin suuri.
Isimies otti tehtävän iloiten vastaan, tietenkin ;), ja suuntasi Giganttiin ja kotiutti sieltä minulle minkäs muunkaan luurin, kuin minun BFF:n Lumian. Hän oli kuitenkin sen verran viisas, että otti puhelimeen liikkeen myymän ja hänen nimeämänsä Pölijän tytön vakuutuksen, eli jos hajotan näytön tai kaadan maidot puhelimelleni, niin omavastuu on vain 29€! HUIPPUA! Tätä "riemua" on tarjolla tosin vain vuoden verran. ;)
Syy uuden puhelimen ostoon oli juurikin se, että Lumiaan maksaa liikkeen mukaan näytön vaihto arviolta 200-250€, eli enemmän kuin koko luurin arvo. Ennemmin maksan näytön korjauksesta, joka näyttääkin olevan minun Lumia-historiani Akilleen kantapää, 29€ kuin 200€.

Uusin uhrini...
Toivon sydämestäni, että Lumia-kiroukseni päättyy tähän, kun puhelimen valmistaja ei ole enää Nokia, vaan Microsoft.
Päätin, että jos hajotan takuuajan jälkeen tämän(kin) luurin, niin ostan lankapuhelimen...vai myydäänkö niitä edes enää?

Oletteko te samanlaisia rähmäkäpäliä ja hajotatte kaiken mihin koskette ja mitä puhelimia teiltä löytyy?

Apua tajusin vasta nyt, että tämä uusi puhelimeni on ensimmäinen kännykkä, joka ei ole Nokia!

11 kommenttia:

  1. Yleensä kyllästyn puhelimeen ennenku se hajoaa :') Nykynen luuri on Samsung Galaxy S3 joka on uskollisesti palvellu kesäkuusta 2013. Pudonnu jo pelkästään tänään kahesti lattialle mutta vielä *koputtaa puuta* ei oo naarmun naarmuuka missään ja näyttöki pysyny uuden verosena kun siinä on suojakalvo :D

    VastaaPoista
  2. :D Anteeksi ei saisi nauraa, mutta onhan tämä vähän hupaisaa. Itsellekin käynyt muutaman kerran tuo lattialle tippuminen, enkä pidä yhtään rikkinäisistä näytöistä. Täytyisi hommata takaisin se Nokia 3310 mikä teki reiän ennemmin lattiaan kuin itseensä :')

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Saa nauraa, ja nauran itsekin omille toilailuilleni! :D Joo kannatan, mutta luulen että Nokia 3310 saaminen voi olla yhtä haasteellista kuin lankapuhelimen! ;)

      Poista
  3. :D Mulla on Lumia 620 ja tälläkin hetkellä kolmatta kertaa huollossa... tosin minusta riippumattomista syistä - sattui vaan olemaan maanantai-malli... hyvä puhelin, silloin kun toimii! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo olen kuullut että Lumioissa on noita maanantai-mallejakin mukana. :)

      Poista
  4. Ai että, kuin voi olla noin huono tuuri :D ootko harkinnu copter suojakalvoa puhelimeesi? Hintaa kalvolla kyllä on mutta pitäisi olla hyvä :) meijän isimies hankki mulle joululahjaksi uusimman (ja sen isoimman) ompun ja kokoajan jännät housussa että entä jos tää hajoo :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Pitää tutkia tuota suojakalvo-asiaa. Minä olen vain tällainen rähmäkäpälä! :D
      En uskalla edes katsoa sellasen ompun päälle! ;)

      Poista
  5. Selvitä ihmeessä josko tuohon malliin löytyisi sellainen supersuojakalvo (panssarikalvo tms.) joka estää kans sitä lasin hajoamista! Toisaalta semmonen varmaan maksaa melkeen yhtä paljon kun tuo omavastuu. :D

    VastaaPoista
  6. Nanna, poistin vahingossa kommenttisi minkä laitoit kalvosta! Olen todella pahoillani! :/ Kännykän kosketusnäyttö on joskus katala!

    VastaaPoista

Jokainen kommentti on minulle tärkeä, vaikka joskus vastaaminen voi kestää! Kiitos kommentistasi! ♥