perjantai 10. lokakuuta 2014

Millainen on Selina?

Millainen olen ihmisenä?

Tässä 10 huumorimielellä koottua faktaa minusta:

1. Olen oikea emo, enkä tarkoita tällä joskus (vissiin vieläkin?) erittäinkin suosittua tyylisuuntaa, vaan kanaemo tyylistä emoutta.
Olen aina holhoamassa ja hösäämässä ja työntämässä nokkani sellaisiin asioihin, jotka eivät edes välttämättä minulle kuulu. Mutta kun haluan auttaa, vaikka väkisin.

2. Kiroilen, mikä on huono tapa. Minusta tupakointikin olisi "sievempää" naisen tekemänä kuin kiroilu. Pahimmillaan, jos oikein on nuppi kireellä joka toinen sana on kirosana. Sitten hengitän, katson ympärilleni ja huomaan lapseni, A-murun, ja korvat punaisena yritän keksiä jotain, että A-muru ei alkaisi toistamaan, mitä sanoin juuri. Syvä huokaisu!
Jostain syystä A-murulta ei ole lipsahdellut kirosanoja, kuten äidiltään, onneksi!

3. Olen jankkaaja. Jankkaan, jankkaan, jankkaan ja jankkaan, kunnes huomaan riiteleväni enää itseni kanssa. Sitten jankkaan vielä lisää ja yritän saada riidan aikaan, että saisin sen loppumaan, mutta lopulta päädyn jälleen riitelemään yksin. Tämä siis koskee Isimiehen kanssa tapahtuneita riitoja...itseni kanssa. :D En ymmärrä miten hänellä onkaan niin pitkä pinna kanssani!

4. Puhun ohi suuni, en siis laverrellen salaisuuksia, vaan lauon asiat aina hyvin vaikeaselkoisesti, mikä aiheuttaa välillä aivan järkyttäviä väärinymmärryksiä!
M-ystäväni tietää tämän ja onneksi hän ymmärtää minua, koska hänen aviomiehellään on vähän samaa vikaa, kuin minulla. ;)

5. Puhun koko ajan. Minä, moottoriturpa. Lärätän kaikkea maan ja taivaan välillä ja Isimies onkin jo oppinut sulkemaan korvansa ja esittämään sujuvasti kuuntelevaa. Hän havahtuu yleensä siihen, että kysyn jotain enkä saa vastausta ja kysyn, eikö hän taas(kaan) kuunnellut. Sitten joko suutun tai hänen on PAKKO kuunnella asiani, hyvin perinpohjaisesti selitettynä. Avustajakin sanoo välillä minulle, että ole hetki hiljaa. :D

6. Olen varsinainen siisteysintoilija. Jos olisin terve, siivoaisin varmasti jatkuvasti. Isimies kiroaa sitä päivää, kun osti minulle (ei onneksi synttäri- tai joululahjaksi!) rikkaimurin, jolla imuroin päivittäin sellaisen pikasiivouksen alakerrassa. Se on niin ihanan kevyt ja ketterä, että pystyn imuroimaan sillä esim. A-murun murustaman leivän pöydän alta tai minikoira-M:n tiputtamat karvat. Onneksi Isimies ja Avustaja ovat hyviä siivoamaan!
Iltaisin ennen kun voin mennä nukkumaan, minun on pakko pyyhkiä keittiön tasot pesuaineella, järjestää A-murun lelut ja asetella olohuoneen sohvan sohvatyynyt paikoilleen. Muuten en pysty rauhoittumaan nukkumaan. En kertakaikkiaan vain pysty, koska ne tyynyt kummittelevat mielessäni muuten koko yön.

7. Olen huolehtija. Murehdin ja märehdin niin kauan että pahaa tekee, enkä voi sille mitään. Mitäpä tätä enempää selittelemään.

8. Rakastan orkideoja, mutta kun ne ovat pudottaneet kukat, en saa niitä mitenkään kukkimaan uudelleen, vaikka kuinka yritän.
Anoppi sen sijaan kasvattelee neljä, (HUOM. NELJÄ!!!) vanaisia orkideoja vanhoista jo kukkineista orkideoista, ja sekös ketuttaa! ;)
Vien jatkossa anoppilaan hoitoon kukkansa pudottaneet orkideani ja tyylikkäästi kotiutan ne takaisin, kun anoppi on tehnyt taikansa. ;)



9. Halusin kaksikerroksisen talon, vaikka olen pyörätuolissa. Miksi, no koska halusin. Piste.

10. Raskauden jälkeen minulle jäi älyttömän hyvä hajuaisti. Valitettavasti liiankin hyvän. Saatan haistaa koiran pissanneen väärään paikkaan, vaikka en ole samassa huoneessa. Nenäni osaa myös tunnistaa kumman minikoiran merkkaus on kyseessä! ;) Haistan myös muutaman viikon takaisen vaipanfalskausvahingon sohvatyynyssä, vaikka olenkin pessyt sen, kaksi-kolme kertaa pesuaineella huolellisesti. Todellisuudessa kukaan muu ei kuulemma haista mitään, vaan se on vain minun nenä.

Tässä minulle tärkeiden ihmisten mielipiteitä minusta:

Isimiehen suusta:

- Olet lämmin, joskus jopa kuuma, joskus hiillostavan kuuma.
- Innostut uusista asioista, olet valmis oppimaan uutta.
- Hajotat kaiken mihin kosket, ja kaikkeenhan pitää aina koskea.
- Imuroit, imuroit, imuroit... miten sitä pölyä ja p*skaa voi maan päällä olla niin paljon? :D

 Siskon suusta:

- Olet usein tosi ärsyttävä, mutta niin rakas!
- Olet: luotettava, auttavainen, huolehtiva ja turvallinen. Yksinkertaisesti nämä sanat kuvaavat sinua parhaiten.
- Taitaa olla sukuvika nämä rikkaat ja runsaat puheenlahjat, mutta mainittakoon, että osaat myös kuunnella. (Toisin, kun muut sukumme edustajat! ;) )
- Olet rakas sisko, loistava äiti ja ihana kummitäti.
- Olet minun arjen sankarini.

M-ystävän suusta:

- Teet maailman parasta jauhelihakastiketta ja olet muutenkin iha ässä keittiön puolella KAIKESSA (paitti kuulemma pullissa)!
- Et helpolla lannistu ja osaat iloita pienistä asioista ja siksipä olet meikän esikuva!
- Olet huolehtiva ihminen isolla H:lla ja ärsyttävä kun et anna periksi mulle jossain asioissa!
- Olet paras ystäväni ja MUN!

 Avustajan suusta:

- Olet välillä hidas, kun lupaat tulla "ihan kohta".
- Aina kun lähdet jonnekin, sanot A-murulle, että hän on rakkain.
- Tohellat aina, koska teet kaikken niin kiireellä. Teet monesti asioita ennen kun ajattelet, olet kuitenkin "sairaan nopee"!
- Kun keskistyt johonkin, et kuule etkä näe mitään.
- Sinulla on "supernenä"! Haistat vaikka kilometrin päähän, jos on jokin epänormaalihaju.
- Aamulla kun tulen töihin, olet kertonut 2 minuutissa kaikki edellipäivän asiat.
Tähän mennessä ei ole edes välttämättä "huomenta" ehditty sanoa. Jaksat kuitenkin kuunnella muitakin.
- Arjessasi näkee, ettei sairaus määrittele sinua, vaan teet mitä haluat ja milloin haluat.

Kiitos rehellisistä vastauksista Isimiehelle, siskolle, M-ystävälle ja Avustajalle! ♥

Tällainen siis minä olen, Selina. ;)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Jokainen kommentti on minulle tärkeä, vaikka joskus vastaaminen voi kestää! Kiitos kommentistasi! ♥